Nota informativa: Prova pilot de recollida de residus especials i voluminosos amb el sistema porta a porta

29/05/2020

Benvolguts, benvolgudes,

Amb l’objectiu de millorar el servei de recollida de residus especials i voluminosos i evitar als veïns el transport dels residus fins la deixalleria mòbil, sobretot pensant en aquelles persones que per la seva edat o situació familiar no tenen mitjans per fer-ho, el proper 9 de juny de 2020 realitzarem una prova pilot de recollida d’aquests residus amb el sistema porta a porta.

Els residus especials i voluminosos són aquells que a causa de la seva perillositat i/o volum s’han de recollir de forma separada i amb cura, per evitar possibles vessaments o reaccions que poden ser perjudicials per la salut i el medi ambient, i perquè puguin ser reciclats o reutilitzats per donar-los una segona vida. Aquests residus són envasos de pintures, envasos de productes químics, olis, tòners, aparells elèctrics i electrònics, ferralla, mobles vells, etc.

El sistema de recollida porta a porta permet una millor separació dels residus, augmentar el percentatge de reciclatge i de reutilització, i evitar que els veïns hagin de transportar aquests residus fins la deixalleria.

Tal i com s’indica en el revers d’aquest fullet, per tal que us recollim aquests residus al portal de casa vostra, heu de trucar prèviament a l’Ajuntament, demanar la recollida i indicar quins residus deixareu al vostre portal i l’adreça.

Només es recolliran aquells residus d’origen domèstic que siguin especials i voluminosos i que es trobin davant de la porta dels domicilis dels veïns que s’hagin apuntat prèviament a l’Ajuntament. El personal que farà la recollida no entrarà dins al domicili a recollir cap residu.

En funció dels resultats que s’obtinguin i de la vostra satisfacció com usuaris del servei, es valorarà la possibilitat d’establir la recollida porta a porta de residus especials i voluminosos com el sistema de recollida habitual.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.